TYNK DEKORACYJNY
Tynk zewnętrzno - wewnętrzny do ścian, stworzony z wysokiej jakości, specjalnie wyselekcjonowanych ziaren kwarcu oraz żywicy w emulsji wodnej, dodatkowo jest on wzmocniony mikro-włóknami w celu poprawy struktury ścian. Dzięki temu uzyskaliśmy produkt odporny na mikropęknięcia. Jest wodoodporny, pozwalający „oddychać” ścianom, łatwy do zastosowania, Idealny do prowadzenia prac w profesjonalny sposób, cechuje go bardzo wysoka przyczepność do różnego rodzaju podłoża. Jego jakość zapewnia wysokie bezpieczeństwo i odporność kolorów na zewnatrz.
Bucciato jest zwarty i jednolity
w związku z tym, wykończenie umożliwia znaczny stopień maskowania niedoskonałości tynku, odbicie koloru <25, nadaje się do malowania i konserwacji systemów dociepleń budynków. Stosowany jest do ochrony przed wilgocią, ścieraniem, oraz szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych, ponadto jest bardzo trwały i odporny na uszkodzenia mechaniczne, zmywanie i szorowanie (nawet dete rgentami). Stosowany do ozdoby ścian wewnętrznych i zewnętrznych w zależności od zastosowanych narzędzi i sposobu nakładania, możemy uzyskać różnego rodzaju struktury dekoracyjne.
W połączeniu z farbą
transparentną Lumicca Antica, nadaje pomieszczeniom klimatśródziemnomorski. Stosowany zewnętrznie w połączeniu
z farbą transparentną Lumicca Antica dodatkowo zabezpiecza elewację przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych.

w związku z tym, wykończenie umożliwia znaczny stopień maskowania niedoskonałości tynku, odbicie koloru <25, nadaje się do malowania i konserwacji systemów dociepleń budynków. Stosowany jest do ochrony przed wilgocią, ścieraniem, oraz szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych, ponadto jest bardzo trwały i odporny na uszkodzenia mechaniczne, zmywanie i szorowanie (nawet dete rgentami). Stosowany do ozdoby ścian wewnętrznych i zewnętrznych w zależności od zastosowanych narzędzi i sposobu nakładania, możemy uzyskać różnego rodzaju struktury dekoracyjne.
W połączeniu z farbą

z farbą transparentną Lumicca Antica dodatkowo zabezpiecza elewację przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych.
Zastosowanie:
przedpokoje
klatki schodowe
elewacje zewnętrzne
zabudowy z płyt kartonowo gipsowych, itp.
Stosowany do ochrony i ozdoby ścian we wnetrzych i na zewnętrz.
W połączeniu z farbą transparentną Lumicca Antica, nadaje pomieszczeniom klimat śródziemnomorski. Stosowany zewnętrznie w połączeniu z farbą transparentną Lumicca Antica zabezpiecza elewację przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych.
Właściwości:
► bar
dzo dobra przyczepność do różnych podłoży
► wodoodporny
► elastyczny
► odporny na dzialanie czynników atmosferycznych
► doskonale nadaje się jako podkład kwarcowy
DANE TECHNICZNE




Stosowany do ochrony i ozdoby ścian we wnetrzych i na zewnętrz.
W połączeniu z farbą transparentną Lumicca Antica, nadaje pomieszczeniom klimat śródziemnomorski. Stosowany zewnętrznie w połączeniu z farbą transparentną Lumicca Antica zabezpiecza elewację przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych.
Właściwości:
► bar

► wodoodporny
► elastyczny
► odporny na dzialanie czynników atmosferycznych
► doskonale nadaje się jako podkład kwarcowy
DANE TECHNICZNE
DANE TECHNICZNE | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Produkty systemu | MFA Classic/ Bucciato E/Lumicca Antica | |||||||||||||||||||||||||||||||
Wydajność | 1-1,5 m2 / 1kg | |||||||||||||||||||||||||||||||
Rozcieńczanie | gotowy do użytku | |||||||||||||||||||||||||||||||
Nanoszenie | paca inox lub szczotka / euromal | |||||||||||||||||||||||||||||||
Czas schnięcia | 8-12 godz. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ilość warstw | jedna warstwa strukturalna plus przecierka | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kolory | wg katalogu | |||||||||||||||||||||||||||||||
Systemy barwienia | może być barwiony na kolory pastelowe wg wzornika kolorów: Tintoretto, Colortrend, RAL. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Na powierzchnie zewnętrzne lub narażone na wodę zaleca się nanieść dwie warstwy impregnatu Silomal. Do impregnacji stosujemy bezbarwny imprenat Silomal nanosząc jedną lub dwie warstwy pędzlem lub euromalem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Po wyschnięciu powierzchnię przecieramy papierem ściernym w celu uzyskania gładszej w dotyku struktury. Przed nałożeniem farbę Lumicca Antica rozcieńczamy, dodając 10 – 40 % wody. Nastepnie dokładnie wymieszać i nanieść punktowo pędzlem na fragment ściany. Następnie równomiernie rozcierać Euromalem wykonując koliste ruchy. Po wtarciu w powierzchnię ułożyć wzór i rozpocząć następny fragment ściany. Przecierkę nanosimy w formie tzw puzzli dokładając poszczególne warstwy. Czynność tą wykonujemy nie przerwanie aż do pokrycia całej powierzchni. Tak przygotowaną powierzchnię pozostawiamy do wyschnięcia na ok. 8 – 12 godz. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
W celu uzyskania efektu perłowego, zamiast farby transparentnej matowej, nanosimy farbę perłową zachowując ten sam styl nanoszenia. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Gruntowanie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Wstępnie należy powierzchnię zagruntować. MFA Classic to koncentrat gruntujący, który należy rozcieńczyć w stosunku 1:3 z wodą. Na gładką powierzchnię ściany nanosimy grunt, który rozprowadzamy za pomocą ławkowca. Gruntowanie wzmacnia podłoże, zwiększa przyczepność i zapobiega nadmiernej chłonności, co ułatwia nam nanoszenie następnych warstw. Po zagruntowaniu, powierzchnię należy pozostawić do wyschnięcia na ok. 5h. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Podkład kwarcowy | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Następnie na powierzchnię nanosimy podkład kwarcowy. Bucciato należy rozcieńczyć ok. 40% wodą, dobrze wymieszać i nanieść na ścianę za pomocą ławkowca. Powstała powierzchnia kwarcowa zwiększy przyczepność i ułatwi nam nanoszenie kolejnych warstw. Po nałożeniu całej powierzchni, pozostawiamy ją do wyschnięcia na ok. 5 godz. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kilka przykładów zastosowania tynku Bucciato w zależności od użytego narzędzia, oraz sposobu nakładania uzyskujemy różne struktury | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Efekt strukturalny | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tynk nakładamy za pomocą pacy nierdzewnej. Następnie równomiernie rozprowadzamy materiał na fragmencie ściany i przystępujemy do tworzenia ostatecznej faktury. Przyklejamy pacę jeszcze do świeżej masy i przeciągamy ją półkolistymi ruchami, w różnych kierunkach w celu nadania efektu strukturalnego. Prace wykonujemy etapami łącząc płaszczyzny poszczególnych warstw, aż do ukończenia całej powierzchni. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Efekt Penello | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tynk nakładamy za pomocą pacy nierdzewnej. Następnie równomiernie rozprowadzamy materiał po powierzchni i przystępujemy do tworzenia ostatecznej faktury. Do wykonania struktury wykorzystujemy pędzel z długim i sztywnym włosiem, którym formujemy strukturę wygładzajac powierzchnię ruchami we wszystkich kierunkach. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Po nałożeniu wybranego z powyższych efetów pozostawiamy do wyschnięcia na ok. 8h | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Efekt Spatolato | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tynk nakładamy za pomocą pacy nierdzewnej. Następnie równomiernie rozprowadzamy materiał po powierzchni i przystępujemy do tworzenia ostatecznej faktury. Świeżo położoną warstwę formujemy szpachelką delikatnie zbierając masę z powierzchni. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Efekt Makaron | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tynk nakładamy za pomocą pacy nierdzewnej. Następnie równomiernie rozprowadzamy materiał po powierzchni i przystępujemy do tworzenia ostatecznej faktury. Świeżo położoną warstwę formujemy za pomocą specjalnie stworzonego do tego wzoru przyrządu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU

Halley
_kop120_4.jpg)
Veneziano

Calce Marmorino użylony

Trawertyn Egipski
